כמה עולה להטעין סוללת רכב חשמלי?
עלות של הטענה תלויה בעיקר ב-4 משתנים מרכזיים: סוג הסוללה, עוצמת הסוללה, טמפרטורת הסוללה ומהירות ההטענה. פקטור מובהק לחישוב עלות הטעינה הוא עלות החשמל הנדרשת להפעלת עמדת הטעינה. כלומר: מהי עלות הקילוואט לשעה? בגדול, אין תשובה כוללת (לגבי עלות הטעינה) שתהיה נכונה לכל הטענה של כל רכב חשמלי.
אז כמה עולה להטעין רכב חשמלי?
כ- 70% יותר זול מתדלוק של רכב בנזין
אפשר לדבר על טווחי מחירים. כך, לדוגמא, בעמדת טעינה ציבורית עלות הטעינה היא סביב 10 אגורות לקילומטר (כשעלות תדלוק בנזין לרכב, לדוגמא, עלותה סביב חצי שקל) עלות שימוש בעמדת טעינה ציבורית נעה בין 75 אגורות ל- 2 שקלים לקוט"ש. בעמדת טעינה ביתית העלות היא קצת פחות מ-60 אגורות לקוט"ש. המשמעות של המספרים האלו היא שבכל מקרה בהשוואה לרכב שמתודלק באמצעות בנזין מדובר בחסכון סופר-משמעותי של סביב 60-70% בעלויות.
מה יותר משתלם, להטעין בעמדת טעינה ציבורית או לקנות עמדת טעינה בייתית?
זה כמו לשאול מה יותר משתלם: לקנות מנוי לחדר כושר, או לשלם בכל פעם על כניסה לחדר הכושר בנפרד, לקנות מנוי לתיאטרון ב-1500 שקלים לשנה, או לשלם 180 שקלים לכל הצגה בודדת. ברור שהשקעה בקניית עמדת טעינה ביתית היא כדאית ומשתלמת יותר. תתייחסו לזה כאל מנוי לכל החיים, אם זה מספיק ממחיש לכם את הכדאיות????.
המחיר של עמדת טעינה ביתית נע סביב 1700-3000 שקלים, על זה יש להוסיף עלות התקנה, ואם יש צורך בכך, אז גם עלות הכנת התשתית לעמדה במיקום שבו היא תותקן. אחרי ההשקעה הזו – יש לכם זמינות ורציפות טעינה חופשית לכל החיים.
רק 60 אגורות לקילוואט לשעה!
עלות של טעינה בעמדת טעינה ביתית נעה סביב 60 אגורות לקילוואט לשעה, כך שהמכפלות של משך דקות הטעינה ב-60 אגורות יתנו את העלות פר-טעינה. במרבית המקרים, ככל שעמדת הטעינה יותר מהירה כך גם עלות ההטענה תהיה זולה יותר, כי פעולת ההטענה תצרוך פחות חשמל.
איפה אפשר להטעין רכב חשמלי הכי מהר?
עמדות טעינה מהירות הן, מן הסתם, האופציה הזריזה ביותר להטענת רכב חשמלי. אם אין לכם עמדת טעינה פרטית בבית, אז בידקו היכן יש עמדת טעינה מהירה הכי קרוב אליכם (הביתה/למשרד) בידקו באפליקציה רלבנטית מתי העמדה הקונקרטית פנויה, וסעו למלא סוללה. תוכלו למצוא בחיפוש באינטרנט/בגוגל מפת עמדות טעינה עם פירוט היכן בעיר שלכם מותקנת עמדת טעינה מהירה.
כמה עולה מטען נייד לרכב חשמלי?
אם אתם מרבים בנסיעות, מטיילים הרבה, לא תמיד נמצאים בזמינות גבוהה לעמדת טעינה לרכב חשמלי, פתרון מעולה בשבילכם יכול לשמש (גם) מטען נייד לרכב חשמלי. מטען נייד יכול להיות תמיד מוכן 'לשליםה' באוטו, הוא מתחבר לחשמל בקלות (ברוב המקרים באמצעות 'שקע סבתא' שנקרא גם 'סיקון', שקע כחול) אפשר לחבר אותו לאפליקציה ולבצע באמצעותה את ניהול הטעינה בפועל: לבצע מדידה מקוונת של צריכת החשמל, להתחבר למוקד השירות, לשלם על ההטענה בכרטיס אשראי ועוד.
רכבים חשמליים הם ללא ספק 'הדבר הבא' בתחבורה הפרטית והציבורית וישראל הצטרפה למהפכה החשמלית הזו, אין ספק שהיא מהווה שינוי חיובי גם בתפיסה של סביבה ירוקה וגם בשינוי מהותי של עלויות הנסיעה/אחזקת הרכב/איכות הנסיעה.
בון ויאז'! !bon voyage
החישוב הוא בעיקר לפי משך זמן הטעינה והעלות לקילוואט לשעה. כלומר, מכפילים כל שעת טעינה/משך זמן טעינה לפי המחיר של קילוואט לשעה.
המחיר הוא 60 אגורות כשמדובר באספקת חשמל למגזר הפרטי/ביתי.
האם יותר זול להטעין את הרכב בעמדת טעינה מהירה מאשר בעמדה רגילה?
המחיר של הטענה בעמדת טעינה מהירה כמובן תלוי במצב הסוללה לפני הטעינה ובמשך זמן ההטענה בפועל. ברוב המקרים טעינה בעמדה מהירה תהיה זולה יותר מטעינה בעמדה רגילה.
בערך 6 קילומטר נסיעה לכל קילוואט לשעה.
עלות טעינה בעמדה ביתית היא כ-10.5 אגורות לכל קילומטר. תוכלו לחשב עלות טעינת סוללה מלאה על פי קיבולת ההספק של עוצמת הסוללה הספציפית של הרכב שלכם (כמובן תוך התייחסות גם למשך זמן הטעינה).